Kool on tuttav ja samas salapärane koht: kõik me oleme oma pöördelised ajad veetnud Koolis. Koolis on külg, mida me näeme, mida näidatakse ja teine külg, mida ei näe, ei näidata ja vahel ei taha seda ka keegi näha. Kool on tervik, tal on omad rituaalid, traditsioonid, saladused, reeglid, nähtavad ja nähtamatud väärtused.
Millised on need sügavamad (egoistlikud) põhjused, miks ma valisin endale ja lapsele just selle Kooli?
Kooli tulevad pered, kel on kaasas vanemate ja vanavanemate mälestused ja mälestuste mälestused Koolist: milline peaks olema hea kool, milline peaks olema õpilane ja õpetaja, millised on hindamise alused, kuidas saavutatakse, kontrollitakse, parandatakse, arendatakse ja võrrelda tulemusi.
Kui palju ma usaldan Kooli, tema reegleid, traditsioone, õppemetoodikat ja eelkõige õpetajaid?
Toimub Kohtumine: Kool, kui väljakujunenud väärtustega, väärika ajalooga organisatsioon ja kodudest kaasa tulevad eripärased maailmavaated. Kool ja Kodu põrkuvad Õpetajas ja Õpilases, nad konkureerivad, muganduvad, lahustuvad ja täienevad teineteist. See on õppimine ja areng.
Kui lihtne või keeruline on selgitada oma lähedastele kuidas toimib just see Kool?
Kui suur on minu ressurss panustada Kooli, tema arengusse?
Kool peab olema turvaline koht, kus saab tunda ja kus saab ka oma tundeid väljendada, õppida väljendama oma tundeid nii, et see ei kahjusta ennast, ei kahjusta teisi.
Mida ma teen, kuidas käitun, kui ma olen vihane, pettunud, kurb või rõõmus ja rahul Koolis toimuva pärast?
Aivar Simmermann, PhD
Moreno Keskus MTÜ (1998) asutajaliige
MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammi juhatuse liige
Õppejõud Tartu Ülikoolis ja EMTA-s
Doktoritöö: „Rakendusteatri praktikad MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammi leinatoetuslaagrites aastatel 1995–2017”.
Isa ja Vanaisa