Vanematekool

Lätte Waldorfkooli Vanematekool on kooli juures tegutsev täiskasvanutele mõeldud loengute sari, kuhu on kutsutud ja oodatud kõik lapsevanemad ja kooli sõbrad.

Eriti olulised on ettevalmistavad loengud neile, kelle lapsed sügisel alles alustavad kooliteed Lättes, kas esimeses või mõnes muus klassis või kelle lapsed õpivad esimeses kooliastmes.

Kogenumad kooliskäijad on juba tähele pannud, et tegelikult alustab koos lapsega kooliteed kogu pere.

Waldorfkoolide vanemad on üks uudishimulik rahvas, kes peab tähtsaks lapse head käekäiku ja arengut. Kodu ja kooli suhetes on kindel koht koostööl.

Vanematekoolis jagavad õpetajad oma mõtteid, tähelepanekuid ja kogemusi, valgustavad pisut õpetamise tagamaid, metoodika aluseid ja ka seda, kuidas see laste arengut mõjutab.

Vanematekooli loengutest ootame osa võtma kõiki praegusi ja tulevasi lapsevanemaid.

 

 

 

 

2024/2025. õppeaasta II poolaasta loengud:

 

  1. veebruar – “Pühadus ja pühitsemine”

Miks tähistada (elusündmusi)? Pühitsemine – mis see on? Kuidas kasvada üles elu pühitsedes ja tähistades?

Heidi Reimann – Tartu Waldorfgümnaasiumi õpetaja ja 11. klassi juhataja

 

  1. märts –  “Teismelised – Reaalsus ja paralleelreaalsus”

Kuidas tegeleme noore inimese loovuse ja vabaduse, iseseisvuse õpetamisega. Millises keskkonnas elavad noored ise? Kuidas me õpime ja õpetame vanuses 7.- 9. klass.

Kuidas anda noorele võimalust vastutuse võtmiseks.

Riina Harma on pikaaegse kogemusega klassiõpetaja Aruküla Vaba Waldorfkoolis.

 

  1. märts – “Muusika, pillid ja improvisatsioon waldorfkoolis”

Kuidas teevad lapsed waldorfkoolis muusikat? Kas nad õpivad ka noote? “Vaiksest valjuni” – räägime muusikast ja inimhingest, muusika õpetamisest ning teeme ka ise muusikat.

Helle Suurlaht on Lätte kooli muusikaõpetaja, eurütmia kontsertmeister ja pilliõpetaja.

 

9. aprill – “Lapsevanemana waldorfkoolis – võlu ja valu”

Kool on tuttav ja samas salapärane koht: kõik me oleme oma pöördelised ajad veetnud Koolis. Koolis on külg, mida me näeme, mida näidatakse ja teine külg, mida ei näe, ei näidata ja vahel ei taha seda ka keegi näha. Kool on tervik, tal on omad rituaalid, traditsioonid, saladused, reeglid, nähtavad ja nähtamatud väärtused.
Millised on need sügavamad (egoistlikud) põhjused, miks ma valisin endale ja lapsele just selle Kooli?

Kooli tulevad pered, kel on kaasas vanemate ja vanavanemate mälestused ja mälestuste mälestused Koolist: milline peaks olema hea kool, milline peaks olema õpilane ja õpetaja, millised on hindamise alused, kuidas saavutatakse, kontrollitakse, parandatakse, arendatakse ja võrrelda tulemusi.
Kui palju  ma usaldan Kooli, tema reegleid, traditsioone, õppemetoodikat ja eelkõige õpetajaid?

Toimub Kohtumine: Kool, kui väljakujunenud väärtustega, väärika ajalooga organisatsioon ja kodudest kaasa tulevad eripärased maailmavaated. Kool ja Kodu põrkuvad Õpetajas ja Õpilases, nad konkureerivad, muganduvad, lahustuvad ja täienevad teineteist. See on õppimine ja areng.
Kui lihtne või keeruline on selgitada oma lähedastele kuidas toimib just see Kool?
Kui suur on minu ressurss panustada Kooli, tema arengusse?

Kool peab olema turvaline koht, kus saab tunda ja kus saab ka oma tundeid väljendada, õppida väljendama oma tundeid nii, et see ei kahjusta ennast, ei kahjusta teisi.
Mida ma teen, kuidas käitun, kui ma olen vihane, pettunud, kurb või rõõmus ja rahul Koolis toimuva pärast?

Aivar Simmermann, PhD
Moreno Keskus MTÜ (1998) asutajaliige
MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammi juhatuse liige
Õppejõud Tartu Ülikoolis ja EMTA-s
Doktoritöö: „Rakendusteatri praktikad MTÜ Laste ja Noorte Kriisiprogrammi leinatoetuslaagrites aastatel 1995–2017”.
Isa ja Vanaisa

 

  1. aprill – “Waldorfkool – mis see on?”

Esimese waldorfkooli sünd. Waldorfkoolidest Eestis ja maailmas. Räägime sellest, miks tekkisid waldorfkoolid? Kes oli dr Rudolf Steiner? Mis on antroposoofia ja ühiskonna kolmeliikmelisus?

Eesti juurtega õpetajatest esimeses waldorfkoolis Saksamaal. Eesti waldorfkoolid ja nende areng. Erinevad suunad waldorfliikumises.

Olev Ojap on õppinud waldorfpedagoogikat Saksamaal, waldorfkooli klassiõpetajana alustas 1993. aastal Viljandis, viimased 20 aastat tegutseb Tallinna Vabas Waldorfkoolis.

 

 

 

2024/2025. õppeaasta I poolaasta loengud:

T, 8. oktoober 2024 kell 18:00
“Vabadusest hariduses“ – Kaia Mets Buijs

 

T, 29. oktoober 2024 kell 18:30
“Sõna loob ühenduse“ – Külli Volmer
Kas meie kõne muutub kui laps kasvab?
Avastame sõna pildiloomejõudu.
Uurime ja proovime erinevaid kõnetamise viise.

 

T, 26. november 2024 kell 18:30
“Religioon, kunst ja teadus waldorfkoolis“ – Sulev Ojap
Religiooni, kunsti ja teaduse allikast, ajaloost ning tulevikuväljavaadetest. Kuidas nende kaudu äratada laste arengujõude.

Sulev Ojap on Viljandi Vaba Waldorfkooli asutaja ja õpetaja. Ta on üks waldorfliikumise rajajatest Eestis.

 

T, 4. detsember 2024 kell 18:30
“Muusika, pillid ja improvisatsioon waldorfkoolis“ – Helle Suurlaht
Kuidas teevad lapsed waldorfkoolis muusikat? Kas nad õpivad ka noote? “Vaiksest valjuni” – räägime muusikast ja inimhingest, muusika õpetamisest ning teeme ka ise muusikat.

Helle Suurlaht on Lätte kooli muusikaõpetaja, eurütmia kontsertmeister ja pilliõpetaja.

 

T, 21. jaanuar 2025 kell 18:30
“Lapsevanemana waldorfkoolis – võlu ja valu“

Aivar Simmermann

 

 

 

2023/2024. õppeaasta II poolaasta loengud:

T, 16. jaanuar 2024 kell 18:30
“Waldorfkooli värvimaailm“
Loengus räägitakse värvide sünniloost ja nende seotust inimesega. Kindlasti saab proovida akvarellidega maalimist.

Juhendaja on Anneli Kirsme. 

Anneli Kirsme töötab kunstiterapeudina Lätte koolis alates 2018. aastast. Ta on õppinud antroposoofilist kunstiteraapiat Rootsis, Järnas 2004-2008 ning täiendanud end hiljem Hollandis ja Itaalias.

 

T, 13. veebruar 2024 kell 18:30
“Temperamendid“
Äkiline nagu koleerik,
nutune nagu melanhoolik,
aeglane nagu flegmaatik
või karglev nagu sangviinik?
Kes ma oma temperamendilt olen?

Loengut viivad läbi Karmen Püü ja Ulvi Vahter. 

 

T, 19. märts 2024 kell 18:30
“Teismelised ja piirid”
Teismelistega hakkama saamine – piiride kehtestamine ja vabaks laskmine.  Kuidas vanemana nendes olukordades tegutseda, mõtelda ja järgi mõtelda. Kuidas aidata nii lapsi kui vanemaid.

Lektor: Riina Harma

Riina Harma on Aruküla Vaba Waldorfkooli kauaaegne klassiõpetaja, kes on töötanud ka liitklassidega. 

 

K, 3. aprill 2024 kell 18:30
“Mida ja mil moel õpetatakse waldorfkoolis algastmes?”

Püüame üheskoos  ja korraks hoida seda “kuldset lõnga”, mis läbib ning seob kõiki ainetsükleid ja kunstilisi tegevusi kokku kasvatuskunstiks. Tutvume põgusalt kahe uue õppeainega: vormijoonistus ja eurütmia.

Lektor: Ivi Gauk

Ivi on sündinud ja üles kasvanud Tartus, töötanud 40 aastat õpetajana ( kunst, käsitöö, klassiõpetaja) – hetkel 2.klassi õpetaja ja koolitanud oma kolme last waldorfkoolis. 

 

T, 16. aprill 2024 kell 18:30
“Meediaõpetus waldorfkoolis – mida, miks ja millal?”

Osav “pöidla liigutaja” või empaatiline inimene? Sotsiaalmeedia spetsialist või sotsiaalne suhtleja?
Virtuaal- ja reaalmaailm. Miks noortele on tekstülesannete lahendamine järjest keerulisem?

Lektor: Paul Priks

Paul on Rakvere Vabakooli Seltsi asutaja ja juhatuse liige, Rakvere Waldorfkooli arvutiõpetuse, reaalainete ja tehnoloogia õpetaja ning lapsevanem.

 

K, 8. mai 2024 kell 18:30
“Mida ja mil moel õpetatakse waldorfkoolis 5.- 8. klassis?”

Lektor: Keio Kanarbik

Keio on Lätte kooli 2. lennu klassiõpetaja.

 

2023/2024. õppeaasta I poolaasta loengud:

T, 10. oktoober kell 18.00
“Miks valida waldorfkool?”
Waldorfkooli eripärad, tavad, rütmid. Põhitund. Kuupidu.
Terviklik lähenemine lapsele.
Lektor: õpetaja Kaia Mets Buijs

 

NB! UUS KUUPÄEV – 13. november kell 18:00!
“Kes on kes ehk rollid waldorfkoolis”
Mida teeb koolis juhatus, kolleegium, klassivanem, nõukogu, koolijuhataja, büroojuht?
Vestlusringi juhib Jürgen Mets, II klassi lapsevanem

 

29. november kl. 18:30
“Seitse tervislikku harjutust täiskasvanule,
et olla paremaks lapsevanemaks”

Lapsevanema vaimne tervis.  Kuidas olla lapse kõrval igapäevaselt hea tasakaalustaja? Kuidas hoida enda ja lapse tervist?
Vastastikused mõjud.

Lektor: PhD Ülle Pechter

Osaluspanus on vabatahtlik annetus alates 5 eurost.Loengutele registreerimine: helle@late.ee